poltergeist poltergeist
1047
BLOG

FMS pierwszego pilota o nr seryjnym 1577

poltergeist poltergeist Polityka Obserwuj notkę 8

Załącznik nr 4

TECHNIKA LOTNICZA I JEJ EKSPLOATACJA

 

str. 37:

f) zapoznała się z raportami dotyczącymi odczytu danych z urządzeń TAWS i FMS Wydobyte ze szczątków samolotu bloki TAWS oraz FMS zostały dostarczone do producenta – firmy UASC – gdzie w obecności przedstawicieli KBWL LP, MAK, National Transportation Safety Board (NTSB) oraz Federal Aviation Agency (FAA) dokonano odczytu zawartości pamięci (STATIC RAM). W rezultacie odzyskano dane z bloku TAWS oraz z jednego z bloków FMS UNS-1D o numerze S/N 281. Danych z bloku FMS UNS-1D o numerze S/N 1577 ze względu na jego bardzo poważne uszkodzenia nie udało się odczytać. Szczegóły dotyczące odczytu danych z urządzeń TAWS i FMS znajdują się w załącznikach nr 4.9.4 – „Raport z odzyskania danych TAWS (wersja angielska – TAWS DATA EXTRACTION)”, oraz nr 4.9.5 – „Raport z odzyskania danych FMS (wersja angielska – FMS DATA EXTRACTION)”.

 

str. 40-41:

system zarządzania lotem FMS UNS-1D działał prawidłowo. Stwierdzono to na podstawie danych odzyskanych z pamięci urządzenia FMS UNS-1D nr S/N 281 41/46 zabudowanego na pozycji drugiego pilota. Danych z pamięci urządzenia FMS UNS-1D nr S/N 1577 zabudowanego na pozycji dowódcy statku powietrznego ze względu na znaczne uszkodzenia nie udało się odzyskać;
 

str. 480-481 (10-11)

3.2.2 NCU Serial Number 1577
3.2.2.1 Physical and Electrical Examination
The NCU was very heavily damaged. The top of the enclosure was missing. The front of the enclosure was partially detached. The left side of the enclosure forward of the central bulkhead was badly dented, which moved the CPU board several centimeters (cm) to the right of its normal position. The right side of the enclosure was also dented, especially the section to the rear of the center bulkhead. Approximately 2 cm of the CPU board was protruding from the top of the enclosure. The CPU board was cracked, scuffed, and bent. The microprocessor and part of its socket were completely missing. (...)

Greg McKay, FMS hardware engineer, performed a voltage test on the battery terminals and the power pins of the eight battery-backed RAM devices. All voltages were between +3.63V and +3.64V, which is nominal. The presence of battery voltage on the RAM devices indicated that some data may be recoverable.

 

str. 509 (39)

4 CONCLUSION
The effort to extract data from the heavily damaged NCU Serial Number 1577 is ongoing. This data was not available for this report.
The data extracted from the NCU Serial Number 281 appeared to be completely intact. There was no indication that memory had been corrupted in the accident.
The amount of raw binary data that was captured electronically is very large. UASC software engineering can convert additional parameters to human-readable format if they are needed for the investigation.

--------------------------------------------------------------------------

 

Dwa NCUs(part number 1192-00-111101, serial numbers 281 and 1577), dostarczono do UASC Redmond 4 maja 2010 roku.

Raport z badań nad tymi urządzeniami jest datowany na 25 czerwca 2010 roku.

Dlaczego nie ma w protokóle czy w załącznikach odniesienia do raportu/informacji z UASC o niemożliwości odczytu danych z FMS UNS-1D o numerze S/N 1577 (pierwszego pilota)?

 

 

poltergeist
O mnie poltergeist

prawy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka